InfoWars Republished Content from Russian Site

“Over the past three years, conspiracy site InfoWars has copied more than 1,000 articles produced by Russian state-sponsored broadcaster RT to its website — all without the permission of RT,” BuzzFeed News reports.

“InfoWars is headed by radio host Alex Jones who propagated the false Pizzagate conspiracy theory, fueled hate against migrants, and pushed the unfounded theory that former president Barack Obama is not an American citizen… Jones and his outlet have also faced accusations that their work often aligns with Kremlin-funded outlets such as RT, and that they have at times benefitted from amplification from Twitter bots and other Russian information operations.”

FavoriteLoadingSave to Favorites
Tweet about this on TwitterShare on FacebookShare on LinkedInEmail this to someone